Animowany spot reklamowy

Czym właściwie jest animowany spot reklamowy?

W skrócie: jest to krótki film reklamowy, wykorzystujący różne techniki animacji: od technik tradycyjnych, czyli rysowanych ręcznie, po animacje kukiełkowe czy animacje 3D. Taki spot może być wykorzystywany zarówno w telewizji, jak również w płatnych kampaniach w Internecie, np. w mediach społecznościowych czy w serwisach branżowych. Jego głównym celem jest przekazanie krótkiej informacji marketingowej lub sprzedażowej. W zależności od grupy docelowej, do jakiej jest kierowany, może mieć bardzo różne formy. Jednak zawsze jego podstawą jest ciekawy scenariusz i narracja przykuwająca uwagę odbiorcy już od pierwszej sekundy.

Cechy charakterystyczne animowanego spotu reklamowego

Najważniejszą cechą jest bardzo krótki czas trwania, zwykle między 5 a 60 sekund. Powoduje to, że spoty reklamowe muszą być bardzo dynamiczne, by w krótkim czasie nie tylko przykuć uwagę widza, ale również przekazać wszystkie istotne informacje. 

Bardzo istotny jest również celowy przekaz. Spoty reklamowe są zaprojektowane w taki sposób, by przekazać zwykle konkretną wiadomość reklamową lub sprzedażową. Mogą w ten sposób zachęcać do zakupu, budować świadomość marki lub w szybki sposób przedstawiają konkretne cechy produktu. 

Ogromną rolę przy tym gra storytelling i kreatywne podejście. Animacja jest do tego świetnym medium. Może nie tylko przyciągnąć uwagę unikalnym wyglądem, ale również wywołać konkretne emocje nietypowym sposobem opowiadania historii, co byłoby trudno osiągnąć za pomocą reklam kręconych w tradycyjny sposób, czyli kamerą. To z kolei może przełożyć się na pozytywne skojarzenia z reklamowaną marką lub produktem.

Ponieważ spoty reklamowe są często wyświetlane wielokrotnie w różnych mediach, by dotrzeć do jak największej liczny odbiorców, dobrze jest często przygotować 2-3 wersje takich animowanych spotów. Dzięki temu reklamy takie zostają w świadomości widza na dłużej, ale jednocześnie są częścią większej historii i zwyczajnie się nie nudzą. A czasami stają się wiralami.

Czasami spoty reklamowe zawierają na końcu CTA czyli Call To Action, takie jak np. "Kup teraz" czy "Odwiedź naszą stronę internetową". CTA ma za zadanie skłonić widza do podjęcia konkretnego działania po obejrzeniu reklamy, jednak jego użycie zależy od celu jaki spot ma za zadanie osiągnąć.

Dlaczego warto sięgnąć po animację?

Spoty reklamowe są istotnym narzędziem marketingowym, które ma na celu dotarcie do szerokiej publiczności i promowanie produktów lub usług poprzez kampanie płatne. Coraz częściej jednak, by wyróżnić się spośród dużej ilości reklam, reklamodawcy sięgają po niestandardowe rozwiązania, by tylko przyciągnąć uwagę swoich odbiorców. Animacja jest do tego idealnym rozwiązaniem. Może zainteresować nie tylko ciekawą historią, opowiedzianą w emocjonujący sposób, ale przede wszystkim może odróżnić się formą wizualną od innych reklam. Od nietuzinkowego sposobu przedstawienia produktu, po wykreowanie brand hero, którego będzie można wykorzystywać w kampaniach przez wiele lat.

Zastanawiasz się nad stworzeniem spotu reklamowego?

Zobacz nasze możliwości!