Dlaczego warto zainwestować w animację reklamową?

Czym tak właściwie jest animacja reklamowa?

Od pewnego czasu coraz częściej i chętniej firmy sięgają po niestandardowe środki wyrazu, po to by przyciągnąć uwagę swoich klientów. Takim środkiem jest między innymi animacja reklamowa. Ale czym ona właściwie jest? I czym się różni od innych form reklamowych? Te pytania często nurtują naszych klientów.

Odpowiedź wydaje się bardzo prosta. Animacja reklamowa to krótki film promocyjny bazujący na sekwencji pojedynczych obrazów, łączne dających wrażenie ruchu. Tak przynajmniej wygląda definicja. Jednak w praktyce animacja reklamowa jest pojęciem bardzo szerokim, obejmującym wiele technik i form wyrazu, a także celów, jakie dana reklama animowana ma spełniać. Animacja może być więc wykorzystywana jako niesztampowy sposób przyciągniecia uwagi klientów, budowania świadomości marki czy wyróżnienia się spośród konkurencji.

Największą przewagą animacji reklamowych nad tradycyjnymi filmami reklamowymi jest to, że... 


Reklama animowana budzi ciekawość i jest przystępna w odbiorze

Dzięki nietuzinowej formie, możesz pokazać swoją firmę w całkowicie nowym świetle. W zależności od grupy odbiorców, możesz stworzyć ożywioną za pomocą animacji maskotkę firmową, która będzie ambasadorem Twojej marki. Możesz też pokazać swój produkt czy usługę w całkowicie nowym świetle stosując ciekawe odniesienia do sztuki i kultury. Możesz tym samym wzbudzić emocje, zaciekawić, zbudować zaufanie i przywiązanie do swojej firmy. Albo po prostu pokazać działanie i zalety swojego produktu w niesztampowy sposób.


Wszystkie te przykłady są elementami video marketingu. A przystępność odbioru animacji sprawia, że jest ona już wykorzystywana w jednej trzeciej tworzonych marketingowych materiałów video (Video Marketing Statistics | New Data For 2023 | Wyzowl). 


Animacja reklamowa daje nieograniczone możliwości przekazu

Jednak to, co wyróżnia animację reklamową spośród innych form video marketingu to forma, która właściwie może być... dowolna. Może to być animacja 3D, bazująca na animowanych modelach trójwymiarowych, wygenerowanych komputerowo. Może to też być reklama, w której każdy pojedynczy obraz jest narysowany ręcznie. Ale można też zaprojektować prawdziwe kukiełki i animować je ręcznie, fotografując klatka po klatce. Możliwości są niezliczone, a jedynym ograniczeniem jest ludzka wyobraźnia. 


Przykłady ciekawych animacji reklamowych

Firmy od wielu lat sięgają po produkcję animacji reklamowych. Kiedyś, z racji wysokich kosztów produkcji, było to zarezerwowane jedynie dla dużych korporacji. Dobrym przykładem są tutaj reklamy Coca-Coli (czy jest ktoś, kto nie kojarzy niedźwiadka polarnego z butelką Coca-Coli?) czy RedBulla (te proste w formie animacje z zabawnym przekazem do dzisiaj krążą po Internecie).

Obecnie jednak, kiedy koszty produkcji znacząco się obniżyły, po formę animowaną siegają również mniejsze firmy, które chciałyby wyróżnić się na tle konkurencji.


Jesteś zainterensowany/zainteresowana produkcją animacji reklamowej? Skontaktuj się z nami!