Animacja promocyjna

Czym jest animacja promocyjna?

Animacja promocyjna to krótki film animowany, którego głównym zadaniem jest przywiązanie klienta do firmy bądź marki lub zwrócenie uwagi na konkretny problem (np. w przypadku kampanii społecznych). W przeciwieństwie do spotów reklamowych, animacje promocyjne są nieco dłuższe, zwykle mają między 60 a 120 sekund, choć bywają też takie, które mają po kilka minut. Animacje te są wykorzystywane przede wszystkim na stronach internetowych oraz w kanałach społecznościowych, a dzięki formie animowanej często oddziałują na odbiorcę mocniej niż zwykły tekst czy grafika.

Cechy charakterystyczne animacji promocyjnej

Pod wieloma względami animacje promocyjne są bardzo podobne do spotów reklamowych, jednak z uwagi na dłuższą formę są od nich bardziej elastyczne i mogą wykorzystywać bardziej rozbudowany storytelling. Forma animacji jest świetna w edukacji klientów, tworzenia wizerunku marki, ale też w jako element zwracający uwagę w kampaniach społecznych. Najczęściej wykorzystywana jest do pokazywania kierunków rozwoju, osiągnięć oraz wartości, jakimi kierują się firmy, organizacje czy marki.

Bardzo charakterystyczną cechą animacji promocyjnych jest też sposób opowiadania, wykorzystujący bardziej rozbudowane, emocjonujące historie i skojarzenia. Animacje takie mogą zawierać przy tym nie tylko narrację (lektor) ale też dialogi, które dodatkowo przekazują istotne informacje lub wprowadzają elementy fabuły. Dobrze dobrana narracja i/lub dialogi mogą wzmocnić przekaz i budować więź emocjonalną z widzem. 

Inną ważna cechą animacji promocyjnych jest nawiązanie do identyfikacji wizualnej firmy. Animacje takie niejednokrotnie korzystają z odpowiednich kolorów, krojów czcionek, logo oraz innych elementów, które są charakterystyczne dla danej organizacji czy marki. Dzięki temu zachowują spójność z pozostałymi materiałami identyfikacyjnymi i tym samym przyczyniają się do budowania ich rozpoznawalności. 

Dzięki wykorzystaniu szerokiego zakres stylów i technik animacji, animacje promocyjne zachowują świeżość i atrakcyjną formę. Do ich produkcji wykorzystywane są kolorowe ilustracje, grafiki, animowane postacie, ikony, czy efekty specjalne, a w animacji wykorzystywane są własciwie wszystkie dostępne techniki: od klasycznej rysunkowej, po motion design, stop motion czy animację 3D. 

Na końcu animacji promocyjnych zwykle można spotkać tzw. CTA czyli Call To Action. Jest to wezwanie do działania, motywujące widza do podjęcia konkretnego kroku, np. odwiedzenia strony internetowej, zapisanie się do newslettera, czy zakup produktu lub usługi.

Myślisz o stworzeniu animacji promocyjnej?

Nasze studio animacji posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji animacji promocyjnych dla Klientów z różnych branż. Dzięki nowatorskiemu spojrzeniu i twórczemu podejściu możemy stworzyć angażujące i nietuzinkowe animacje utrzymane w rozmaitych stylistykach dopracowane w najmniejszym detalu.

Zobacz nasze możliwości!