Krótka forma reklamowa, najczęściej 6-, 15- lub 30-sekundowa. Spot reklamowy może być wykorzystany zarówno jako reklama w telewizji, jak i w kampaniach płatnych w Internecie, m.in. w mediach społecznościowych. Podstawą dobrego animowanego spotu reklamowego są zabawne postacie, ciekawy scenariusz i narracja, która od pierwszej sekundy przyciąga uwagę odbiorcy.
Animacje promocyjne są stosowane przede wszystkim jako element przywiązujący Klienta do firmy. Pokazują często osiągnięcia, kierunki rozwoju, wartości, jakimi się kierują firmy/marki. Zwykle mają między 60 a 120 sekund i mogą być wykorzystywane zarówno na firmowych stronach internetowych, jak i w kanałach mediów społecznościowych, jako element budowania świadomości marki lub w kampaniach społecznych, jako forma dużo mocniej oddziałująca na odbiorcę niż zdjęcie czy zwykły tekst.
Explainer video to krótka forma, wykorzystująca przede wszystkim animację 2D, której głównym zadaniem jest wyjaśnienie określonego zagadnienia. Opiera się na prostocie języka i obrazu, dzięki czemu może pokazać działanie usługi, czy cech/zalet produktu w zrozumiały i angażujący dla odbiorcy sposób. 60-120-sekundowa animacja 2D to idealna forma w komunikacji marketingowej oraz edukacji przy niewielkim budżecie. Dzięki wizualnej formie odbiorca nie musi czytać długiego tekstu, wystarczy, że obejrzy krótką animację! Explainer video jest idealny na strony internetowe i do mediów społecznościowych.
Krótka forma wykorzystująca zwykle animację 3D, by przedstawić każdy nawet najdrobniejszy detal danego produktu - wszystkie jego zalety, cechy charakterystyczne i możliwości zastosowania. Możesz wykorzystać ten środek przekazu na stronie firmowej, jak i w kanałach social mediów, budząc zainteresowanie wśród odbiorców oraz upewniając ich w podjętej decyzji zakupowej.
Animacje medyczne i naukowe pozwalają przekazać wiedzę w ciekawej oraz przystępnej formie. Głównym zadaniem tego typu wyspecjalizowanych form animacji jest przekazywanie wiedzy z takich dziedzin nauki jak medycyna, biologia, fizyka czy chemia.
Za pomocą animacji medycznych i naukowych możemy przedstawić w najdokładniejszy sposób dowolne zagadnienie naukowe czy medyczne, ułatwiając odbiorcom zrozumienie trudnego tematu.
Dobrze zrobiony film animowany może być wartościową pomocą dla handlowca. Działając na początku lejka sprzedażowego przyciągnie uwagę potencjalnego klienta, zaciekawi, wzbudzi emocje. A także w zrozumiały i zwięzły sposób opowie o Twoim produkcie lub usłudze. Dzięki temu handlowiec będzie miał ułatwione zadanie już na samym początku kontaktu z klientem, a klient może chętniej podjąć decyzję o zakupie.
Poza tym animacje są świetnym narzędziem komunikacji. Mogą być pomocne nie tylko w kontaktach z klientem, ale również wewnątrz organizacji, np. jako materiały szkoleniowe dla Twoich pracowników.
Mogą pokazać bardzo skomplikowane procesy technologiczne czy budowę urządzenia w jasny i przejrzysty sposób, albo objaśnić nowe procedury. A przy tym wszystkim są bardziej zrozumiałe i atrakcyjne dla odbiorcy niż tradycyjne filmy wideo.
No i najważniejsze: animacja to inwestycja. Bo np. przemyślany explainer video może być wykorzystywany w sprzedaży przez wiele lat od jego wyprodukowania. Zwrot inwestycji jest tym większy, im dłużej z takiej animacji korzystamy.
Inwestycja w animację może przynieść wiele innych korzyści, takich jak zwiększenie rozpoznawalności marki, lepsze zrozumienie produktu, czy chociażby wyróżnienie się w tłumie reklam. Ważne jest jednak, aby dokładnie określić cele jakie ma spełniać, a także docelowego odbiorcę i odpowiednio dopasować animację do kontekstu, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty.
Pierwszym etapem współpracy jest brief. Im lepiej go wypełnisz, tym lepiej będziemy mogli wstępnie zanalizować Twój projekt.
Kolejnym krokiem jest spotkanie (osobiste lub online), na którym będziemy mogli dokładnie zapoznać się z Twoimi potrzebami i wraz z Tobą wypracować główny przekaz animacji.
Po spotkaniu dopracowujemy naszą propozycję i jednocześnie przygotowujemy wstępny scenariusz animacji, który następnie razem z Tobą omawiamy i nanosimy niezbędne zmiany, by jak najlepiej odpowiadał na Twoje potrzeby.
Kiedy scenariusz animacji jest gotowy, rozpoczynamy produkcję animacji. Więcej o tym, jak wygląda cały proces, przeczytasz w artykule „Jak powstaje film animowany”.
Te trzy słowa towarzyszą nam na wszystkich etapach tworzenia. Nasze projekty wyróżnia nie tylko wysoka jakość, ale też wyjątkowe podejście do opowiadania historii. Jesteśmy głęboko przekonani, że każdy temat można przedstawić w interesujący sposób. Naszym kluczem do sukcesu jest pełne empatii i zrozumienia podejście - zarówno do potrzeb naszych klientów, jak również ich odbiorców. Nade wszystko jednak najważniejsza jest dla nas wartość jaką dajemy naszym klientom, tak by ich inwestycja się opłaciła.
Tworzyliśmy animacje z najprzeróżniejszych dziedzin. Od stricte naukowych (medycyna, biologia, fizyka, chemia, biotechnologia, farmacja), po explainery z takich dziedzin jak księgowość, HR czy… proces wymiany maszyny okrętowej. Żaden temat nie jest dla nas zbyt trudny.
Jesteśmy po prostu ludźmi do zadań specjalnych ;)